24.02.2015. INVESTITORI

Financijski rezultati za 2014. godinu


2014. godinu obilježio rast poslovanja uz najveći investicijski ciklus u razvoj proizvodnje  

Atlantic Grupa je u 2014. godini ostvarila prihode od prodaje od 5.118,4 milijuna kuna, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja rast od 2,4 posto. Dobit prije kamata i poreza (EBIT) iznosi 440,7 milijuna kuna i porasla je 3,8 posto, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 200,0 milijuna kuna i predstavlja rast od 2,6 posto.

FOKUS NA DALJNJI RAST I INTERNACIONALIZACIJU POSLOVANJA

„Iako su 2014. godinu obilježili iznimno teški makro i mikroekonomski uvjeti, primarno smanjena osobna potrošnja, snažna deprecijacija ruske rublje, elementarne nepogode u regiji te negativna kretanja većine tržišnih kategorija, Atlantic Grupa bilježi prihode i profitabilnost u skladu s najavljenim očekivanjima uz kontinuirano smanjenje zaduženosti. Ponosni smo na ostvareni rezultat, a u 2015. nastavljamo s fokusom na daljnji rast i internacionalizaciju poslovanja, upravljanje operativnim i financijskim rizicima, održavanje likvidnosti i upravljanje financijskim obvezama“, istaknuo je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.

OBILJEŽJA 2014.

U poslovanju Atlantic Grupe 2014. godinu obilježili su uspješan početak distribucije Unileverovog asortimana (Knorr, Hellman's, Axe, Rexona, Brut, Signal, Coccolino, Domestos, Cif i mnogi drugi) na tržištu Hrvatske i Slovenije te izgradnja nove tvornice energetskih pločica Multipower iz asortimana sportske i aktivne prehrane u Industrijskom parku Nova Gradiška. S obzirom na uspješno izvedene radove u predviđenim rokovima, tehnološki tim započeo je s testnim proizvodnjama u pogonu, kako bi nakon prvog kvartala 2015. godine proizvodnja postigla punu funkcionalnost. Time je dovršen najveći investicijski ciklus u proširenje i razvoj vlastitih proizvodnih kapaciteta u povijesti poslovanja kompanije, ukupne vrijednosti od 100 milijuna kuna.

S ciljem daljnje internacionalizacije poslovanja i jačanja brendiranog asortimana, u studenom 2014. Atlantic Grupa je potpisala ugovor o 100 postotnom preuzimanju tvrtke Foodland sa sjedištem u Beogradu i proizvodnim pogonima u podnožju Kopaonika, u naselju Igroš. Najvažniji dio asortimana Foodlanda pod brendom Bakina tajna obuhvaća delikatesne slane namaze i umake, slatke namaze te prirodne sirupe i sokove od svježeg voća i povrća.

Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u 2014. najviše su pridonijeli Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 3,1 posto, Strateško distribucijsko područje Međunarodna tržišta s rastom od 4,8 posto te početak distribucije principala Unilever u Strateškom distribucijskom području Hrvatska i Distribucijskom području Slovenija. Kava se s 20,1 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija s 1.026,7 milijuna kuna prihoda od prodaje.

NAJVEĆI RAST NA TRŽIŠTU SLOVENIJE

Promatrano po tržištima, najveći rast od 17,4 posto ostvaren je na tržištu Slovenije koje čini 15,8 posto ukupnih prihoda od prodaje. Tržište Hrvatske je s 25,1 posto udjela najveće u ukupnom prihodu od prodaje i ostvarilo je rast od 6,3 posto.

Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 67,0 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 18,0 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 6,2 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju s 8,8 posto.