29.04.2010. INVESTITORI

Atlantic u prvom tromjesječju ostvario rast prodaje i dobiti


Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2010. godine ostvarila ukupan prihod od prodaje u visini od 504,2 milijuna kuna i neto dobit od 56,7 milijuna kuna.

Navedeni prihod 2,6 posto je veći u odnosu na isti period prošle godine dok je neto dobit pod značajnim utjecajem jednokratne dobiti ostvarene prodajom stare proizvodne lokacije Neve. Bez jednokratnih utjecaja, neto dobit iznosi 16,8 milijuna, dobit iz poslovanja iznosi 31 milijun kuna i porasla je 2,8 posto, dok je dobit iz poslovanja prije amortizacije 7,1 posto veća nego godinu ranije i iznosi 43 milijuna kuna. Kompanija je ostvarila rast svih ključnih pokazatelja profitabilnosti, u skladu s poslovnim planovima Uprave.

„Unatoč i dalje nepovoljnom makroekonomskom okruženju, Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2010. godine ostvarila rezultate poslovanja u skladu s očekivanjima. Kompanija je nastavila posvećivati iznimnu pažnju inovacijama u proizvodnom i distribucijskom portfelju, troškovnom menadžmentu i optimizacijskim aktivnostima u poslovnim procesima s ciljem kontinuiranog poboljšanja profitnih marži. Istovremeno je zadržan fokus na održavanju niske zaduženosti, očuvanju likvidnosti i stabilnosti novčanog toka iz poslovnih aktivnosti kao imperativima za održavanje financijske stabilnosti kompanije.  Uz redovno poslovanje, Atlantic značajnu pažnju posvećuje skeniranju potencijalnih akvizicijskih meta koje bi osigurale zadovoljavajuću internu stopu povrata.“ objasnio je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.

U prvom kvartalu ove godine Atlantic je napravio niz poslovnih pomaka proširivši suradnju s dugogodišnjim principalom Ferrerom, čije proizvode iz tzv. „hladnog asortimana“ Atlantic Grupa od s početkom ove godine distribuira na tržištu Srbije. Proširena je suradnja i sa Rauchom, čime je Atlantic postao ekskluzivni distributer tog uglednog proizvođača sokova u retail i Ho-Re-Ca kanalu, a važan je i početak distribucije impulsnog programa tvrtke One2Play vodećeg domaćeg dobavljača u segmentu igračaka, multimedijalnih sadržaja, igara i sličica. Atlantic Grupa je dodatno proširila svoj ljekarnički lanac konsolidacijom dvije ljekarne na temelju prošlogodišnje akvizicije 49 postotnog udjela u društvu Livia d.o.o. od islandskog Pharma Investmenta, a daljnji konsolidacijski proces nastavit će se tijekom godine. Također zabilježen je rast prodaje u segmentu sportske i aktivne prehrane, a kao najbrže rastuća tržišta istaknula su se tržišta Rusije i Italije.

U ukupnoj prodaji kompanije hrvatsko tržište sudjeluje sa 55 posto, a međunarodna tržišta s 45 posto. Njemačka je ostala najveće inozemno tržište, a najveći je rast prodaje, uz slovensko tržište koje je raslo 181,9 posto, ostvaren u Srbiji s 10,5 posto. Vlastite robne marke sudjeluju u prodaji s 42 posto, distribucija proizvoda robnih marki internacionalnih principala s 39 posto, Atlantic Farmacia s 11 posto, dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu čine 8 posto prodaje.