30.07.2012. INVESTITORI

Nastavak rasta u prvoj polovici godine


Atlantic Grupa je u prvoj polovici 2012. godine ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 2,34  milijarde kuna, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 6,6 posto.

Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je 24,8 posto na 282,8 milijuna kuna, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa iznosila 6,6 milijuna kuna. Rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvom polugodištu pridonijela su sva Strateška poslovna područja, a s dvoznamenkastim stopama rasta najznačajniji su utjecaj imala Strateška poslovna područja Zdravlje i njega (14,6 posto), Kava (12,4 posto) i Delikatesni namazi (12,4 posto).

Fokusom na sinergijske potencijale i organski rast Atlantic Grupa je u prvoj polovici 2012. godine ostvarila rast prihoda od prodaje i rast operativne dobiti. Iznimno smo zadovoljni rezultatima koji svjedoče o uspješnosti integracijskih aktivnosti tijekom 2011. i u prvoj polovici ove godine te potvrđuju opravdanost investicije u Drogu Kolinsku. Unatoč složenoj makroekonomskoj situaciji, Uprava i djelatnici Atlantic Grupe nastavljaju s usmjerenošću na daljnji rast poslovanja kroz aktivno upravljanje brendovima i inovacije, optimizaciju troškova, upravljanje rizicima i ispunjavanje financijskih obaveza, čime je Atlantic Grupa na dobrom putu ostvarenja najavljenih očekivanja za 2012. godinu”, istaknuo je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.

Prvo polugodište 2012. obilježilo je uvođenje nove organizacijske strukture koja se temelji na šest Strateških poslovnih područja (Kava, Slatko i slano, Delikatesni namazi, Pića, Zdravlje i njega te Sportska i aktivna prehrana), četiri Strateška distribucijska područja (Hrvatska, Slovenija-Srbija-Makedonija, HoReCa, Internacionalna tržišta) i Tržište Rusije. Shodno reorganizaciji Uprava je sužena na četiri člana, te je osnovano Strateško poslovno vijeće s članovima nadležnim za poslovna i distribucijska područja te korporativne funkcije podrške.

U prvoj polovici godine uspješno se nastavila druga faza integracije s fokusom na konsolidaciju proizvodnih kapaciteta unutar Atlantic Grupe te je proizvodnja Multipower pića preseljena od ugovornog proizvođača u vlastite kapacitete u Rogaškoj Slatini, a menadžment nastavlja s procjenama isplativosti preseljenja ostale uslužne proizvodnje u vlastita postrojenja. Na hrvatskom tržištu lansirani su novi brendovi izvorske i mineralne vode (Kala i Kalnička) koji su u segmentu voda zamijenili prijašnje brendove Unique i Kapljice. U regiji je lansiran novi proizvod iz Argeta asortimana – Argeta Delight, dok novi proizvod iz segmenta pića - Cockta Rossa, bilježi odlične rezultate od početka sezone. Nastavlja se također širenje distribucijskog asortimana i snaženje regionalnog karaktera distribucijskog poslovanja.

Hrvatsko tržište najveće je pojedinačno tržište Atlantic Grupe s udjelom u ukupnoj prodaji od 26,6 posto, a slijede tržište Srbije s 24,6 posto, Slovenija s 12,3 posto, BiH sa 7,9 posto, ostala regionalna tržišta sa 6,1 posto te ključna zapadnoeuropska tržišta s 8,6 posto. Tržište Rusije i istočne Europe s udjelom od 4,5 posto u prihodima od prodaje bilježe najveći rast od 33,4 posto. Ostala tržišta sudjeluju u prihodu s 9,4 posto.

Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 73,2 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 15,0 posto, prihod od prodaje ljekarničkog lanca Farmacia sa 6,5 posto, dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu čine 5,4 posto prodaje.