28.04.2011. INVESTITORI

Rast prihoda u kontekstu integracije Droga Kolinske


Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2011. godine ostvarila ukupan prihod od prodaje u iznosu od 976,2 milijuna kuna što je porast od 93,6 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

Dobit prije kamata, oporezivanja i amortizacije (EBITDA) veća je 116,1 posto, dok neto gubitak iznosi 11 milijuna kuna uslijed linearnog utjecaja financijskih rashoda koji su povećani akvizicijom Droge Kolinske i uobičajeno nepovoljnijeg sezonskog utjecaja
na poslovanje u prvom kvartalu. Uz doprinos prihoda od prodaje ostvarenih od strane Droga Kolinske, ukupnom rastu prodaje Atlantic Grupe najviše su pridonijele divizija Sportska i aktivna prehrana, koja bilježi najsnažniji rast prihoda od prodaje od 26,2 posto te divizija Pharma s rastom od 14,7 posto.

Prvi kvartal obilježila je integracija Droge Kolinske u sustav Atlantic Grupe. S tim u skladu provedeno je spajanje prodajno‐distribucijskog poslovanja Atlantic Grupe i Droga Kolinske na svim tržištima regije koje je objedinjeno u okviru divizije Distribucija, potpisani su novi ugovori sa svim ključnim kupcima, s proširenim asortimanom, te su objedinjeni logistički procesi. Time je stvorena još jača distribucijska mreža regionalnog karaktera. Dodatni napori
uloženi su u analizu proizvodnih procesa s namjerom povećanja iskorištenosti proizvodnih kapaciteta.

“Početak godine za Atlantic Grupu obilježen je fokusom na integraciji dva velika poslovna sustava, nastojanju da se optimiziraju poslovni procesi i započnu ostvarivati sinergije čiji će učinak biti vidljiv već u narednim kvartalima. U prva tri mjeseca ove godine provedeno je iznimno kompleksno spajanje distribucije na šest tržišta regije, što je podrazumijevalo postavljanje nove logistike i dogovaranje novih komercijalnih uvjeta. Zadovoljni smo postignutim rezultatima, koji su u skladu s našim očekivanjima, a ostvareni su u i dalje nepovoljnim makroekonomskim uvjetima povećane nezaposlenosti, potrošačkog pesimizma i smanjene potrošnje na koju je dodatno utjecao izostanak tzv. „uskršnjeg efekta“ potrošnje koji je pomaknut u drugi kvartal ove godine“ izjavio je Zoran Stanković, potpredsjednik za financije Atlantic Grupe naglašavajući kako će i dalje posebna pozornost biti posvećena organskom rastu, ostvarenju sinergijskih učinaka i jačanju regionalnog distribucijskog poslovanja te upravljanju troškovima, likvidnošću i ispunjavanju postojećih financijskih obveza.

U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe hrvatsko tržište sudjeluje s 28,6 posto, a slijede ga tržišta Srbije sa 23,1 posto, Slovenije sa 11,6%, te Zapadne Europe 10,3 posto od kojih potonje bilježi najveći rast prodaje. Tako Atlantic Grupa na tržištu Njemačke bilježi rast od 22 posto, a Velike Britanije 25 posto. Vlastite robne marke nakon inkorporiranja brandova Droge Kolinske sudjeluju u prodaji s 69,3 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 18,1 posto, Farmacia s 6,6 posto, dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu čine 6,1 posto prodaje.