22.02.2016. INVESTITORI

Značajan rast prihoda i neto dobiti


Atlantic Grupa je u 2015. godini ostvarila prihode od prodaje od 5,4 milijarde kuna, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja rast od 5,6 posto.

Dobit prije kamata i poreza (EBIT) iznosi 404,0 milijuna kuna i manja je za 8,3 posto, najviše uslijed rasta cijena sirovina i nepovoljnog kretanja tečaja stranih valuta, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 242,3 milijuna kuna, što je rast od 21,1 posto u odnosu na 2014.

PREGLED 2015.GODINE

Od važnih poslovnih događaja u 2015. ističe se reorganizacija distribucijskog poslovanja uz osnivanje distribucijskih kompanija na tržištima Njemačke i Austrije, što pokazuje izniman fokus na daljnju internacionalizaciju. Godinu je obilježio i nastavak jačanja distribucije u regiji, a u Hrvatskoj se ističe ugovor s novim principalom Phillips Hrvatska. Također je, nakon nepune godine od početka radova, počela s radom nova tvornica energetskih pločica iz asortimana sportske prehrane u Novoj Gradiški, u koju je uloženo 100 milijuna kuna. Posljednja akvizicija Atlantic Grupe – tvrtka Foodland, uspješno je integrirana te danas s brendom Bakina tajna čini novo poslovno područje Gourmet, a krajem godine je sa Spider Grupom, dugogodišnjim ugovornim partnerom u proizvodnji čajeva pod brendovima Cedevita i Naturavita, potpisan ugovor o kupoprodaji poslovanja s čajevima. U 2016. godini nastavlja se fokus na internacionalizaciju i rast na postojećim tržištima, a posebnu pozornost kompanija i dalje posvećuje održavanju likvidnosti te upravljanju financijskim obvezama i rizicima.

FOKUS NA ZAPADNA TRŽIŠTA

„Unatoč izazovnim makroekonomskim uvjetima na većini tržišta, u 2015. godini ostvarili smo rast prihoda od prodaje te poboljšanje neto profitabilnosti, a Atlantic Grupa je prema posljednjem istraživanju Euromoney-ja proglašena ukupno najbolje vođenom kompanijom u Hrvatskoj te najbolje vođenom kompanijom u sektoru hrane i pića u središnjoj i istočnoj Europi. Nastavljajući razvijati poslovanje u regiji, fokus našeg budućeg razvoja okrenut je prema razvijenim zapadnim tržištima, gdje najveći potencijal imaju naši brendovi Argeta, Bakina tajna, Donat Mg, Cedevita i Multipower“, komentirao je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

NAJVEĆI RAST U SPP-U DELIKATESNI NAMAZI


Gledajući strukturu prihoda od prodaje, ukupnom rastu Atlantic Grupe u 2015. godini najviše su pridonijeli Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 14,2 posto, Strateško poslovno područje Kava s rastom od 5,7 posto, Strateško poslovno područje Pića s rastom od 4,3 posto te Strateško distribucijsko područje Hrvatska s rastom od 11,1 posto i Strateško distribucijsko područje Srbija s rastom od 8,5 posto. Kava se s 20,1 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 1,085 milijardi kuna prihoda od prodaje.

HRVATSKA NAJVEĆE TRŽIŠTE


Promatrano po tržištima, najveći rast od 9,7% posto ostvaren je na tržištu Srbije, koja je sudjeluje u ukupnom prihodu s  23,2 posto, a slijedi tržište Hrvatske s rastom od 9,6%, koje s udjelom od 26,1 posto čini najveće tržište Atlantic Grupe. Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 65,3 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 19,7 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 6,2 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju s 8,7 posto.