30.04.2014. KORPORATIVNE

Atlantic Grupa: Početak 2014. godine u skladu s očekivanjima


Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2014. godine ostvarila prihode od prodaje u iznosu od 1.124,3 milijuna kuna, što u odnosu na prvi kvartal 2013. godine predstavlja rast od 4,1 posto.

Dobit prije kamata i poreza (EBIT) iznosi 85,7 milijuna kuna i porasla je 13,4 posto u odnosu na isti period 2013., dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 32,0 milijuna kuna i predstavlja rast od 5,2 posto.

„Atlantic Grupa je ušla u godinu s rastom poslovanja zadržavajući ranije najavljena očekivanja, usprkos izostanku gospodarskog oporavka tijekom prvog kvartala u regiji i šire. Pritom se u ovom periodu najviše ističe jačanje distribucijskog portfelja u regiji, rast prodaje izvan regije u skladu s internacionalnim fokusom kompanije te poboljšanje profitnih marži na svim razinama. I u narednom razdoblju fokusirat ćemo se na razvoj poslovanja, upravljanje rizicima, održavanje likvidnosti i upravljanje financijskim obvezama“, istaknuo je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.

OBILJEŽJA PRVOG KVARTALA

Poslovanje Atlantic Grupe je u prvom kvartalu obilježio početak distribucije Unileverovog asortimana na tržištu Hrvatske i Slovenije, kojim je Atlantic potvrdio status vodećeg distributera u regiji koji nudi najvišu razinu distribucijske usluge uz visoku realizaciju distribucijskih parametara. Unilever je jedan od najvećih svjetskih proizvođača robe široke potrošnje u čijem portfelju se nalaze globalno poznate marke Knorr, Hellmann's, Axe, Rexona, Brut, Signal, Coccolino, Domestos, Cif i mnoge druge. Ugovor je, promatrajući ukupnu godišnju prodaju portfelja, vrijedan ukupno 240 milijuna kuna, od čega se 51 posto odnosi na tržište Hrvatske, a 49 posto na tržište Slovenije.

NAJVEĆI RAST U SLOVENIJI

Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvom kvartalu 2014. najviše su pridonijela strateška poslovna područja Sportska i aktivna prehrana (rast od 5,9 posto) i Zdravlje i njega (7,1 posto) te distribucija principala Unilever u okviru Strateškog distribucijskog područja Hrvatska i Distribucijskog područja Slovenija. Kava se s 18,8 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija s 211,8 milijuna kuna prihoda od prodaje.

Promatrano po tržištima, najveći rast ostvaren je na tržištu Slovenije (23,0 posto) koje čini 15,1 posto ukupnih prihoda od prodaje. Tržište Hrvatske je najveće u ukupnom prihodu od prodaje s 23,8 posto i ostvarilo je rast od 9,7 posto. Tržišta Rusije i ostalih zemlja ZND-a su ostvarila rast od 25,2 posto i time čine 6,1 posto ukupnih prihoda od prodaje Grupe. Ključna europska tržišta (Njemačka, UK, Italija, Švicarska, Austrija, Švedska i Španjolska), koja čine 13,9 posto ukupnih prihoda od prodaje, ostvarila su rast od 1,2 posto.

Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 66,8 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 17,2 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 6,9 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju s 9,2 posto.