27.04.2017. KORPORATIVNE

Atlantic ostvario značajan rast profitabilnosti u prvom kvartalu


Povećanom prodajom preko ostalih maloprodajnih partnera potpuno nadoknađen pad prihoda preko najvećeg kupca.

Atlantic Grupa je zahvaljujući kvalitetnijoj prodaji  u prvom tromjesečju 2017. godine ostvarila značajan rast profitabilnosti. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 108,9 milijuna kuna i veća je za 4,8 posto u odnosu na isto razdoblje 2016., dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla za 15,4 posto na 52,3 milijuna kuna. Ostvareni ukupni prihod od prodaje iznosi 1,1 milijardu kuna, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja pad od 2,9 posto, a uzrokovan je u najvećoj mjeri prekidom suradnje s najvećim kupcem privatne robne marke u segmentu Sportske i aktivne prehrane. Ako se izuzme ovaj učinak, prihod od prodaje u prvom kvartalu rastao je 1,5 posto.

 

Stabilan prihod od prodaje u regiji

U prvom kvartalu 2017. godine u većini poslovnih segmenata i na većini tržišta ostvarili smo odlične prodajne rezultate uz poboljšanje profitabilnosti i nastavak smanjenja zaduženosti. Kad bismo izuzeli učinak  kontroliranog smanjenja obujma poslovanja s članicama Agrokora, pojedinačno najvećeg kupca Atlantic Grupe, a uslijed nastalih problema s likvidnošću i nemogućnosti podmirivanja obveza ovog koncerna, iskazani rast bi bio i značajno veći. Pokrenuti procesi restrukturiranja Agrokora daju nadu da će se u narednim mjesecima stabilizirati poslovanje koncerna, što će i opseg naše suradnje vratiti na razine prije krize, čime bi se ostvarili preduvjeti za još bolje rezultate u narednim razdobljima“, kazao je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

Atlantic Grupa je povećanom prodajom preko ostalih kupaca u prva tri mjeseca uspjela u cijelosti nadoknaditi pad prihoda preko najvećeg regionalnog maloprodajnog lanca, te je na svim regionalnim tržištima ostvaren jednak prihod kao u usporedivom razdoblju prošle godine.

 

Rast poslovnih i distribucijskih područja

Na ukupan rast prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvom tromjesečju najviše su utjecala Strateška poslovna područja: Delikatesni namazi s rastom od 9,0 posto, Zdravlje i njega s rastom od 7,2 posto, Slatko i slano s rastom od 2,4 posto te Kava s rastom od 1,4 i Pića s rastom od 0,3 posto, kao i Strateško distribucijska područje Srbija, koje je u odnosu na prva tri mjeseca 2016. raslo 2,4 posto i Strateško distribucijsko područje Hrvatska s rastom od 2,3 posto. Kava se s 19,1 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija s 215,1 milijun kuna prihoda od prodaje.

 

Najveći rast u Rusiji i Bosni i Hercegovini

 Promatrano po tržištima, najveći rast od 6,3 posto ostvaren je na tržištima Rusije i ostalih zemalja ZND-a (iznosi 4,6 posto ukupnog prihoda) te na tržištu BiH koje je raslo 5,9 posto (iznosi 8,2 posto ukupnog prihoda). Pojedinačno najveće, hrvatsko tržište s udjelom od 28,8 posto raslo je 5,2 posto, dok je drugo po veličini tržište Srbije koje u ukupnom prihodu drži 22,4 posto raslo 2,5 posto. Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 66,3 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 21,2 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 8,3 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju s 4,3 posto.