30.10.2014. KORPORATIVNE

Financijski rezultati za prvih devet mjeseci 2014. godine


Devet mjeseci u znaku nove tvornice i širenja distribucije.


Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci 2014. godine ostvarila 3,8 milijardi kuna prihoda od prodaje što predstavlja rast od 2,7 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

Dobit prije kamata i poreza (EBIT) iznosi 378,5 milijuna kuna i porasla je 0,7 posto u odnosu na prvih devet mjeseci 2013., dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 209,2 milijuna kuna i predstavlja rast od 8,2 posto.

Smanjenje zaduženosti uz stabilan novčani tok

„U prvih devet mjeseci 2014. godine Atlantic Grupa bilježi rast poslovanja uz daljnje smanjenje zaduženosti i generiranje stabilnog novčanog toka iz operativnih aktivnosti. Iako posluje u iznimno teškom makro- i mikro-ekonomskom okruženju, kompanija donosi širenje distribucijskog portfelja, inovacije u proizvodnom portfelju, izgradnju novog proizvodnog pogona energetskih pločica (u skladu sa zacrtanim rokovima) uz istovremeni fokus na sustavno upravljanje rizicima. U nastavku godine očekujemo da ćemo uspješno nastaviti s troškovnom optimizacijom uz ostvarenje zacrtanih ciljeva profitabilnosti“, istaknuo je Zoran Stanković, potpredsjednik Grupe za Financije i Informacijske tehnologije.

Završetak izgradnje tvornice u Novoj Gradišci

Prvih devet mjeseci 2014. godine obilježili su uspješan početak distribucije Unileverovog asortimana (Knorr, Hellman's, Axe, Rexona, Brut, Signal, Coccolino, Domestos, Cif i mnogi drugi) na tržištu Hrvatske i Slovenije te izgradnja nove tvornice energetskih pločica Multipower iz asortimana sportske i aktivne prehrane u Industrijskom parku Nova Gradiška. Sukladno planiranom ugovornom terminskom planu, završena je izgradnja novog pogona površine 6.000 kvadrata, opremljenog kompletnom infrastrukturom, instalacijama te hortikulturnim uređenjem. Krajem rujna Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Atlantic Grupa potpisale su ugovor o kreditnoj liniji u vrijednosti od 10 milijuna eura za ulaganje u izgradnju i opremanje ove tvornice. Preostali iznos od 6 milijuna eura do ukupne vrijednosti investicije od 16 milijuna eura financira se iz vlastitih sredstava kompanije.

Međunarodna tržišta - najbrže rastuće Strateško distribucijsko područje

Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvih devet mjeseci 2014. najviše su pridonijeli Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 3,3 posto, Strateško poslovno područje Sportska i aktivna prehrana s rastom od 1,2 posto, Strateško distribucijsko područje Međunarodna tržišta s rastom od 4,2 posto, te početak distribucije principala Unilever u Strateškom distribucijskom području Hrvatska i Distribucijskom području Slovenija. Kava se s 19,4 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 734,8 milijuna kuna prihoda od prodaje.

Rast od 6,2 posto u Rusiji i tržištima ZND-a

Promatrano po tržištima, najveći rast ostvaren je na tržištu Slovenije (rast od 19,8 posto) koje čini 15,2 posto ukupnih prihoda od prodaje. Tržište Hrvatske je najveće u ukupnom prihodu od prodaje s 25,7 posto i ostvarilo je rast od 6,4 posto. Tržišta Rusije i ostalih zemlja ZND-a su ostvarila rast od 6,2 posto i čine 5,9 posto ukupnih prihoda od prodaje Grupe. Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 67,8 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 18,0 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 6,1 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju s 8,0 posto.