30.04.2013. KORPORATIVNE

Nastavak rasta i u prvom kvartalu


Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2013. godine ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 1,09 milijardi kuna, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 3,2 posto.

 Dobit prije kamata i poreza (EBIT) smanjena je u prvom kvartalu na 75,6 milijuna kuna ponajprije uslijed privremene obustave distribucije pojedinim lancima na hrvatskom tržištu u tijeku pregovora o novim komercijalnim uvjetima, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla na 30,4 milijuna zahvaljujući značajno sniženim troškovima kamata nakon uspješnog refinanciranja kreditnih obaveza. 


Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe najviše su pridonijela strateška poslovna područja Sportska i aktivna prehrana (19,0 posto), pri čemu je najznačajniji rast ostvaren na tržištima Njemačke i Švicarske, te i Slatko i Slano (8,1 posto) s dvoznamenkastim rastom prodaje čokoladnog asortimana na tržištima Srbije, Bosne i Hercegovine te Crne gore. Kava je kao najveća pojedinačna kategorija s 225,6 milijuna kuna prihoda od prodaje ostvarila 1,7 posto bolji rezultat u prvom kvartalu u odnosu na isti period lani.

Fokus na organskom rastu


Atlantic Grupa je i u prvome kvartalu 2013. godine ostvarila rast prihoda od prodaje unatoč izazovnoj gospodarskoj situaciji u regiji i šire. Iznimno smo zadovoljni kontinuiranim organskim rastom poslovanja, što potvrđuje stabilnost našeg poslovnog modela i uspješnu primjenu strategije. I u nastavku godine djelatnici i Uprava Atlantic Grupe bit će usmjereni na organski rast kroz aktivno upravljanje brendovima i inovacije, optimizaciju troškova te upravljanje rizicima poslovanja”, komentirao je predsjednik Uprave Atlantic Grupe, Emil Tedeschi.

Prvo tromjesečje 2013. obilježili su implementacija novih komercijalnih uvjeta na tržištu Hrvatske, nastavak integracije informacijskih tehnologija unutar grupe te širenje portfelja vlastitih proizvoda. Tako je u SPP Pića lansiran novi proizvod u kategoriji gaziranih bezalkoholnih pića – Cockta Chinotto, dok je Argeta kao perjanica SPP Delikatesni namazi ušla na tržište Španjolske.

Promatrano po tržištima, najveći rast ostvaren je u Rusiji i ZND-u (21,3 posto), primarno uslijed dvoznamenkastog rasta segmenta dječje hrane s brendom Bebi, te Sloveniji (9,5 posto). Ključna europska tržišta (Njemačka, UK, Italija, Švicarska, Austrija, Švedska, Španjolska) također su ostvarila značajan rast od 11,4 posto.

U prvom kvartalu je tržište Srbije ostvarilo 24,4 posto ukupnih prihoda od prodaje te je postalo najveće prodajno tržište Atlantic Grupe. Hrvatsko tržište na drugom je mjestu s 23,1 posto udjela u ukupnom prihodu od prodaje, slijede Slovenija s 12,7 posto, BiH s 8,0 posto te ostala regionalna tržišta s 5,8 posto. Ključna europska tržišta nose 14,2 posto ukupnih prihoda od prodaje, Rusija i ZND 5,1 posto a ostala tržišta 6,8 posto.

Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 72,5 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 13,4 posto, dok ljekarnički lanac Farmacia i proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju s po 7,0 posto.