28.04.2016. KORPORATIVNE

Prvo tromjesečje u znaku internacionalizacije


Atlantic Grupa je u prvom tromjesečju 2016. ostvarila 1,155 milijardi kuna prihoda od prodaje, što je u razini prihoda ostvarenih u istom periodu prošle godine. Dobit prije kamata i poreza (EBIT) manja je za 5,1 posto, najviše zbog ulaganja vezanih uz pokretanje vlastite distribucije u Njemačkoj i Austriji te nepovoljnog kretanja tečaja stranih valuta, i iznosi 69,8 milijuna kuna. Neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 45,3 milijuna kuna i veća je za 1,6 posto u odnosu na prvo tromjesečje 2015.

 

Od važnih poslovnih događanja u prva tri mjeseca ističe se dovršavanje priprema za širenje poslovanja u Njemačkoj i Austriji, gdje je Atlantic Grupa krajem 2015. osnovala vlastite distribucijske kompanije s namjerom značajnijeg ulistanja odabranog asortimana vlastitih brendova kod ključnih kupaca na ovim tržištima.

OBILJEŽJA PRVOG TROMJESEČJA

„Nakon izvrsnih rezultata ostvarenih u prošloj godini, Atlantic Grupa nastavlja provoditi strategiju daljnje internacionalizacije poslovanja širenjem distributivne mreže na nova tržišta. Konačni je cilj ovako definirane strategije značajno povećanje udjela izvanregionalnih tržišta u ukupnom prihodu kompanije. Istovremeno nastavljamo s razvojem ukupnog poslovanja, otvaranjem novih specijaliziranih prodavaonica Farmacia, lansiranjem novih proizvoda i razvojem portfelja, osvajanjem novih tržišta te nesmanjenim fokusom na razvoj distributivne mreže u regiji. U nastavku 2016. godine nastavit ćemo s aktivnim upravljanjem rizicima i optimizacijom poslovanja te upravljanjem financijskim obvezama kompanije“, komentirao je Emil Tedeschi, predsjenik Uprave Atlantic Grupe.

PRIHODI OD PRODAJE PO PODRUČJIMA

Gledajući strukturu prihoda od prodaje, ukupnom rastu Atlantic Grupe u prvom kvartalu 2016. godine najviše su pridonijeli Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 22,3 posto i Strateško poslovno područje Slatko i slano s rastom od 3,2 posto, te Strateška distribucijska regija HoReCa s rastom od 19,8 posto, Distribucijsko područje Slovenija s rastom od 7,8 posto i Strateško distribucijsko područje Hrvatska s rastom od 3,8 posto. Kava se s 18,6 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 214,9 milijuna kuna.

NAJVEĆI RAST U SLOVENIJI

Promatrano po tržištima, najveći rast od 8,9 posto ostvaren je na tržištu Slovenije, koja u ukupnom prihodu sudjeluje sa 17 posto, slijedi tržište BiH s rastom od 8,5 posto, koje je s udjelom od 7,5 posto četvrto po veličini tržište Atlantic Grupe, te pojedinačno najveće tržište Hrvatske s udjelom od 26,6 posto i rastom od 2,8 posto. Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 64,8 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 20,5 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 7,4 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju sa 7,4 posto.