30.07.2013. KORPORATIVNE

Rast međunarodnih tržišta i Rusije


Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2013. godine ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 2.420,7 milijuna kuna, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 3,3 posto. 


Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2013. godine ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 2.420,7 milijuna kuna, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 3,3 posto. Dobit prije kamata i poreza (EBIT) porasla je na 219,1 milijun kuna za 5,2 posto u odnosu na isti period lani, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 114,5 milijuna kuna zahvaljujući značajno sniženim troškovima kamata nakon uspješnog refinanciranja kreditnih obaveza.


Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe najviše su pridonijela strateška poslovna područja Sportska i aktivna prehrana (16,9 posto), pri čemu je najznačajniji rast ostvaren na tržištima Njemačke i Švicarske, te Zdravlje i njega (3,6 posto) koja bilježi rast na ruskom tržištu uslijed promjene distributera čime je nadoknađena prodaja izostala u prvom kvartalu. Strateško poslovno područje Slatko i Slano raslo je 3,4 posto s značajnim rastom prodaje kategorija flipsa, keksa i čokolade na tržištima Srbije i Makedonije. Kava je kao najveća pojedinačna kategorija s 506,5 milijuna kuna prihoda od prodaje ostvarila 1,7 posto bolji rezultat u odnosu na isti period lani. Tržište Hrvatske u ovom segmentu nastavlja bilježiti dvoznamenkasti rast uslijed rasta prodaje robne marke Barcaffe.


“Atlantic Grupa je u prvoj polovici godine ostvarila rast prihoda od prodaje unatoč izazovnoj gospodarskoj situaciji u regiji i šire. Iznimno smo zadovoljni kontinuiranim organskim rastom poslovanja, a osobito smo zadovoljni rastom prihoda od prodaje na tržištima Rusije, ZND-a te ključnim europskim tržištima što potvrđuje uspješno jačanje pozicije brendova Atlantic Grupe na međunarodnim tržištima”, komentirao je potpredsjednik Atlantic Grupe za financije, Zoran Stanković.


Prvo polugodište 2013. obilježili su implementacija novih komercijalnih uvjeta na tržištu Hrvatske, te širenje portfelja. Tako je u SPP Pića lansiran novi proizvod – Cockta Chinotto, dok je Argeta kao perjanica SPP Delikatesni namazi ušla na tržište Španjolske. Strateško poslovno područje Zdravlje i njega povećalo je asortiman brenda Dietpharm za još pet proizvoda te dva nova proizvoda iz asortimana Neve, dok je Strateško poslovno područje Sportska i aktivna prehrana proširilo asortiman vlastitih proizvoda na tržištu Njemačke, Austrije i Švicarske.


Promatrano po tržištima, najveći rast ostvaren je u Rusiji i ZND-u (26,8 posto) čime to tržište u ukupnim prihodima grupe sada ostvaruje 5,6 posto ukupnih prihoda od prodaje. Drugi najveći rast ostvaren je u Sloveniji (6,9 posto). Ključna europska tržišta (Njemačka, UK, Italija, Švicarska, Austrija, Švedska i Španjolska), koja čine 12,8 posto u ukupnim prihodima od prodaje, također su ostvarila značajan rast od 6,7 posto.


Hrvatsko tržište je najveće u ukupnom prihodu od prodaje s 24,4 posto, a slijedi ga tržište Srbije s 24,0 posto. Slovenija je treće po veličini tržište s 12,8 posto, a prate ga BiH s 7,6 posto te ostala regionalna tržišta s 6,2 posto.
Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 72,6 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 14,0 posto, ljekarnički lanac Farmacia s 6,3 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju s 7,1 posto.