24.02.2014. KORPORATIVNE

Rast poslovanja u skladu s očekivanjima


Atlantic Grupa je u 2013. godini ostvarila prihode od prodaje u iznosu od 5.051,3 milijuna kuna, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja rast od 2,5 posto. Dobit prije kamata i poreza (EBIT) u iznosu od 424,6 milijuna kuna porasla je 6,4 posto u odnosu na normaliziranu EBIT u 2012. godini, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 194,9 milijuna kuna zahvaljujući, između ostaloga, značajno sniženim troškovima kamata nakon uspješnog refinanciranja krajem 2012.

 „Usprkos otežanim uvjetima poslovanja posljednjih nekoliko godina, osobito u regiji jugoistočne Europe gdje Atlantic Grupa ostvaruje najveći dio prihoda, i u 2013. godini smo nastavili s rastom, ispunjavajući već sedmu godinu za redom najavljena očekivanja. Rezultatima i rastom na tržištima ZND-a te ključnim europskim tržištima potvrđujemo stratešku orijentiranost kompanije na internacionalizaciju, kao i internacionalni potencijal naših brendova kao što su Argeta, Donat Mg, Multipower, Cedevita GO! i Bebi. Istovremeno, nastavljamo ulagati u razvoj brendova u vlastitom portfelju kao i u širenje i jačanje distribucijskog poslovanja. I u narednom razdoblju kompanija će biti fokusirana na razvoj, upravljanje rizicima, održavanje likvidnosti i upravljanje financijskim obvezama“, istaknuo je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.

UNILEVER I NOVA TVORNICA

U poslovanju Atlantic Grupe godinu je na samom početku obilježila implementacija novih komercijalnih uvjeta na hrvatskom tržištu, a u nastavku godine daljnje širenje distribucijskog portfelja, okrunjeno u prosincu ugovorom o preuzimanju distribucije Unilevera za tržišta Hrvatske i Slovenije. U portfelju Unilevera, jednog od najvećih svjetskih proizvođača robe široke potrošnje, globalno su poznate robne marke Knorr, Hellman's, Axe, Rexona, Signal, Coccolino, Domestos, Cif i mnoge druge, a ugovor je promatrajući ukupnu godišnju vrijednost prodaje vrijedan 240 milijuna kuna.

U trećem kvartalu Atlantic Grupa je potpisivanjem predugovora u Industrijskom parku Nova Gradiška započela ulaganje u novu tvornicu za proizvodnju energetskih pločica iz asortimana sportske i aktivne prehrane. Projekt ukupno vrijedan 120 milijuna kuna u prvoj će godini proizvodnje otvoriti 50, a uz planirani rast poslovanja u konačnici 160 novih radnih mjesta. Početak gradnje tvornice planira se u travnju 2014. godine, a prvi proizvodi s novih linija na tržištu se očekuju u prvom kvartalu 2015. godine.

Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u 2013. najviše su pridonijela strateška poslovna područja Sportska i aktivna prehrana (rast od 14,9 posto) s najboljim rezultatima na tržištima Njemačke, Španjolske i Rusije, Zdravlje i njega (5,1 posto) koje bilježi rast na hrvatskom i ruskom tržištu te Slatko i slano (2,8 posto) s rastom na tržištima Srbije, Makedonije i Hrvatske. Kava se s 21,5 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija s 1.087,2 milijuna kuna prihoda od prodaje.

NAJVEĆI RAST U RUSIJI

Promatrano po tržištima, najveći rast ostvaren je u Rusiji i ostalim zemljama ZND-a (22,2 posto) čime ovo tržište ostvaruje 5,9 posto ukupnih prihoda od prodaje Grupe. Ključna europska tržišta (Njemačka, UK, Italija, Švicarska, Austrija, Švedska i Španjolska), koja čine 11,7 posto ukupnih prihoda od prodaje, ostvarila su rast od 8,7 posto. Slovenija kao treće po veličini tržište bilježi 6,3 postotni rast. Hrvatsko tržište je najveće u ukupnom prihodu od prodaje s 24,8 posto, a slijedi ga tržište Srbije s 24,1 posto.

Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 72,5 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 15,0 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 6,1 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju sa 6,4 posto.