24.02.2011. KORPORATIVNE

Rast prihoda i profitabilnosti


Rast prihoda i profitabilnosti uz završetak dosad najveće akvizicije Atlantic Grupe

Atlantic Grupa je u 2010. godini ostvarila ukupan prihod u iznosu od 2,3 milijarde kuna, što je 3,6 posto više u odnosu na 2009. godinu, dok je neto dobit porasla za 10 posto i iznosila je 106,8 milijuna kuna. Rastu prihoda Atlantic Grupe u 2010. godini najviše su pridonijele divizija Sportska i aktivna prehrana, koja bilježi najsnažniji rast prihoda od prodaje od 12,9 posto, te divizija Pharma s rastom od 9,8 posto. Godinu je najsnažnije obilježila uspješna akvizicija Droge Kolinske, koju je Atlantic Grupa krajem studenog preuzela za ukupan iznos od 382 milijuna eura. Zbog preuzimanja kontrole krajem godine, rezultati Droge Kolinske ostvareni u 2010. godini uključeni su u konsolidirane rezultate Atlantic Grupe kroz bilančne pozicije, a na razini pro forme konsolidacije zajednički prihod od prodaje dviju kompanija iznosi 4,5 milijarde kuna.

“Prošla je godina označila prekretnicu u poslovnom razvoju Atlantic Grupe, primarno uspješnim zaključenjem dosad najveće akvizicije kojom je Atlantic postao jedna od vodećih prehrambenih kompanija u regiji. Iznimno smo zadovoljni činjenicom da je Atlantic Grupa, uz pojačan fokus na segment preuzimanja i spajanja, ponovno ispunila najavljena očekivanja rasta prihoda i profitabilnosti unatoč i dalje vrlo nepovoljnim makroekonomskim uvjetima u realnom sektoru. U 2011. godini menadžment kompanije će se fokusirati na brzu i efikasnu integraciju DK u sustav Atlantic Grupe na svim razinama te ostvarivanje zacrtanih sinergija. Posebnu pozornost posvetit ćemo organskom rastu naših proizvodnih kategorija i jačanju regionalnog distribucijskog poslovanja, te upravljanju troškovima, likvidnošću i ispunjavanju postojećih financijskih obveza“, komentirao je predsjednik Uprave Emil Tedeschi.

Prije akvizicije Droge Kolinske, Atlantic Grupa je od Badela 1862 preuzela kompaniju Kalničke vode Bio natura, te potpisala niz novih distribucijskih ugovora s novim partnerima – s Ferrerom na tržištu Srbije i Makedonije, tvrtkom One2play u distribuciji impulsnog asortimana u regiji, te s Rauchom i Red Bullom za sve kanale distribucije na hrvatskom tržištu. Akviziciji Droge Kolinske prethodila je i uspješna dokapitalizacija Atlantic Grupe, kojom je kompanija dobila novog značajnog dioničara – EBRD, a novoizdane dionice su u listopadu uvrštene u Službeno tržište ZSE.

U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe u 2010. godini hrvatsko tržište sudjeluje s 55 posto, a međunarodna tržišta s 45 posto. Njemačka je lani ostala najveće inozemno tržište, a najveći je rast prodaje, uz slovensko tržište koje je gotovo udvostručilo prihode od prodaje, ostvaren u Italiji s 15 posto. Vlastite robne marke sudjeluju u prodaji s 41 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 40 posto, Farmacia s 11 posto, dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu čine 8 posto prodaje.

Nakon završetka akvizicije Droge Kolinske, Atlantic Grupa postaje druga po veličini prehrambena kompanija na području bivše države, sa značajnom prisutnošću na ruskom tržištu te razvijenim tržištima zapadne Europe. Kombinacija dviju kompanija osigurava Atlantic Grupi snažnu regionalnu prisutnost kroz razgranatu mrežu proizvodnih pogona uz podršku visoko razvijene distribucijske mreže. Na razini 2010. godine, gledajući pro forme konsolidirani rezultat, hrvatsko tržište u Atlantic Grupi sudjeluje s 30 posto, Srbija s 24 posto postaje drugo, a Slovenija s 13 posto treće tržište po veličini. Na regiju u cjelini odnosi se oko 82 posto ukupnih prihoda od prodaje.