30.10.2013. KORPORATIVNE

Rast prihoda od prodaje uz poboljšanje profitabilnosti


Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci 2013. godine ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 3.725,5 milijuna kuna, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 2,6 posto.


Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci 2013. godine ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 3.725,5 milijuna kuna, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 2,6 posto. Dobit prije kamata i poreza (EBIT) porasla je 13 posto na 375,9 milijuna kuna, dok neto dobit nakon manjinskih interesa u ovom periodu iznosi 193,3 milijuna kuna zahvaljujući, između ostaloga, značajno sniženim troškovima kamata nakon prošlogodišnjeg uspješnog refinanciranja.


Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe najviše su pridonijela strateška poslovna područja Sportska i aktivna prehrana (rast od 13,7 posto), pri čemu je najveći rast ostvaren na tržištima Njemačke, Španjolske i Rusije, značajno je rasla prodaja kategorija flipsa, keksa i čokolade (rast od 5,4 posto) na tržištima Srbije, Crne Gore i Makedonije, te područje Zdravlje i njega (rast od 5,2 posto) koje bilježi rast na ruskom i hrvatskom tržištu. Kava se s 20,9 posto udjela u ukupnim prihodima ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 778 milijuna kuna prihoda od prodaje.

 

ZADOVOLJSTVO POKRETANJEM NOVIH INVESTICIJA


 „Uspješnom provedbom zacrtane strategije Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci 2013. godine nastavila s organskim rastom prihoda od prodaje uz poboljšanje profitabilnosti. Osobito smo zadovoljni pokretanjem novih investicija te činjenicom da rezultati potvrđuju stabilnost našeg poslovnog modela u teškom gospodarskom okruženju. Dodatno, ostvarenim rezultatima na tržištima Rusije i ostalih zemalja ZND-a te ključnim europskim tržištima potvrđujemo internacionalizaciju kao naš strateški fokus. Istovremeno, kontinuirano smo posvećeni upravljanju rizicima, održavanju likvidnosti i upravljanju financijskim obvezama“, istaknuo je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.


Prvih devet mjeseci u 2013. obilježili su implementacija novih komercijalnih uvjeta na tržištu Hrvatske te daljnje širenje proizvodnog i distribucijskog portfelja. U trećem kvartalu Atlantic Grupa je potpisivanjem predugovora u Industrijskom parku Nova Gradiška započela ulaganje u novu tvornicu za proizvodnju energetskih pločica iz asortimana sportske i aktivne prehrane. Projekt ukupno vrijedan 120 milijuna kuna u prvoj će godini proizvodnje otvoriti 50, a uz planirani rast poslovanja u konačnici 160 novih radnih mjesta. Početak gradnje tvornice planira se u travnju 2014. godine, a prvi proizvodi s novih linija na tržištu se očekuju u prvom kvartalu 2015. godine.

 

NAJVEĆI RAST U RUSIJI I OSTALIM ZEMLJAMA ZND-a


Promatrano po tržištima, najveći rast ostvaren je u Rusiji i ostalim zemljama ZND-a (25,4 posto) čime ovo tržište ostvaruje 5,6 posto ukupnih prihoda od prodaje Grupe. Slovenija kao treće po veličini tržište bilježi 7,4 postotni rast. Ključna europska tržišta (Njemačka, UK, Italija, Švicarska, Austrija, Švedska i Španjolska), koja čine 12,2 posto, također su ostvarila rast od 4,2 posto. Hrvatsko tržište je najveće u ukupnom prihodu od prodaje s 25,4 posto, a slijedi ga tržište Srbije s 23,6 posto.


Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 72,4 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 14,8 posto, ljekarnički lanac Farmacia s 6,1 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju sa 6,7 posto.