30.07.2015. KORPORATIVNE

Rast prodaje i neto dobiti


Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2015. godine ostvarila prihode od prodaje od 2,54 milijardi kuna, što u odnosu na isto razdoblje 2014. godine predstavlja rast od 3,5 posto. Dobit prije kamata i poreza (EBIT) iznosi 207,9 milijuna kuna i manja je za 10,0 posto (ponajviše zbog rasta cijena sirovina), dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 144,0 milijuna kuna što predstavlja rast od 9,6 posto.

OBILJEŽJA PRVE POLOVICE GODINE

Od važnih poslovnih događaja u prvoj polovici godine ističu se širenje distribucijskog portfelja, daljnji razvoj vlastitih brendova koji zahvaljujući inovacijama i kvaliteti nastavljaju osvajati međunarodna priznanja, nastavak integracijskih aktivnosti Foodlanda te puštanje u rad proizvodnog pogona energetskih pločica u Novoj Gradiški. U drugoj polovici 2015. godine fokus će biti na daljnjem rastu poslovanja na postojećim tržištima i internacionalizaciji, kao i upravljanju operativnim i financijskim obavezama i rizicima. Otvaranjem novog suvremenog pogona za proizvodnju energetskih pločica, u čiju je izgradnju i opremanje uloženo 100 milijuna kuna, nastavljena je konsolidacija proizvodnih kapaciteta Atlantic Grupe, pri čemu je proizvodnja u ovom segmentu sportske prehrane uspješno prebačena s ugovornih vanjskih proizvođača u vlastite pogone.

Tijekom prvog polugodišta 2015. fokus je također bio na intenzivnoj integraciji kompanije Foodland d.o.o. u Atlantic Grupu, čime su ostvareni preduvjeti za efikasnije upravljanje te aktiviranje planiranih sinergijskih efekata unutar sustava.

SPP DELIKATESNI NAMAZI I SDP HRVATSKA NAJVEĆI GENERATORI RASTA

Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvom polugodištu 2015. najviše su pridonijeli Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 6,2 posto, Strateško poslovno područje Slatko i slano s rastom od 4,8 posto, Strateško poslovno područje Pića s rastom od 2,3 posto, Strateško distribucijsko područje Hrvatska s rastom od 6,3 posto i Strateško distribucijsko područje Srbija s rastom od 5,7 posto. Kava se s 19,3 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija s 489,0 milijuna kuna prihoda od prodaje.

Promatrano po tržištima, najveći rast od 7,3 posto ostvaren je na tržištu Srbije koje je drugo po veličini tržište Atlantic Grupe s udjelom u ukupnom prihodu od 22,8 posto. Na tržištu Hrvatske, koja s 26,0 posto ima najveći udio u prihodu od prodaje, ostvaren je rast od 6,6 posto, dok je tržište Bosne i Hercegovine s rastom od 6,1 posto treće po rastu u prvom polugodištu s udjelom od 7,3 posto u ukupnom prihodu od prodaje.

Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 65,3 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 18,5 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 6,5 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju s 9,7 posto.