29.04.2015. KORPORATIVNE

Rast prodaje i neto profitabilnosti u prvom kvartalu


Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2015. godine ostvarila prihode od prodaje od 1.157,7 milijuna kuna, što u odnosu na prvi kvartal 2014. predstavlja rast od 3,0 posto. Dobit prije kamata i poreza (EBIT) iznosi 73,6 milijuna kuna i pala je za 14,2 posto, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 44,6 milijuna kuna i predstavlja rast od 39,3 posto.

FOKUS NA RASTU I INTERNACIONALIZACIJI

Unatoč izazovnim gospodarskim uvjetima u regiji i šire, a posebice u Rusiji i Ukrajini, Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2015. godine ostvarila rast prihoda od prodaje te daljnje poboljšanje neto profitabilnosti. Sredinom ožujka u rad je pušten proizvodni pogon energetskih pločica u Novoj Gradišci što predstavlja najveći investicijski ciklus Atlantic Grupe u razvoj proizvodnje, a uspješno je nastavljen proces integracije tvrtke Foodland koja s brendom Bakina tajna predstavlja pojačanje brendiranog asortimana Atlantic Grupe. U nastavku 2015. godine fokus će biti na daljnjem rastu i internacionalizaciji poslovanja, upravljanju operativnim i financijskim rizicima, optimizaciji poslovanja, održavanju likvidnosti i upravljanju financijskim obvezama“, istaknuo je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.

NOVA GRADIŠKA I FOODLAND

Otvaranjem novog suvremenog pogona za proizvodnju energetskih pločica u čiju je izgradnju i opremanje uloženo 100 milijuna kuna nastavljena je konsolidacija proizvodnih kapaciteta Atlantic Grupe, a proizvodnja energetskih pločica uspješno je prebačena s ugovornih vanjskih proizvođača u vlastiti pogon. Dodatno, početkom ove godine srpska Komisija za zaštitu konkurencije odobrila je Atlantic Grupi preuzimanje kompanije Foodland, čime su zadovoljeni preduvjeti za integraciju kompanije u poslovni sustav Atlantic Grupe te uključivanje u konsolidirane rezultate za 2015. godinu. Tijekom prvog kvartala fokus je bio na intenzivnoj integraciji kompanije u sustav Atlantic Grupe s ciljem ostvarivanja prodajnih i troškovnih sinergija. Među prvim poduzetim koracima u tom smislu ističe se prelazak na regionalnu distribucijsku mrežu Atlantic Grupe te širenje regionalne prisutnosti brenda Bakina Tajna.

RAST SPP-a SLATKO I SLANO OD 5,9 POSTO

Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvom kvartalu 2015. godine najviše su pridonijeli Strateško poslovno područje Slatko i slano s rastom od 5,9 posto, Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 9,8%, Strateško poslovno područje Kava s rastom od 3,1%, Strateško distribucijsko područje Hrvatska s rastom od 15,2%, Strateško distribucijsko područje Srbija s rastom od 5,0% te Distribucijsko područje Slovenija s rastom od 6,0%. Kava se s 18,8 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija s 220,4 milijuna kuna prihoda od prodaje.
Promatrano po tržištima, najveći rast od 11,7% ostvaren je na tržištu Hrvatske koje ima najveći udjel u ukupnom prihodu od prodaje, odnosno 25,8 posto. Prodaja u Srbiji, drugom najvećem tržištu s 22,6 posto udjela u ukupnom prihodu od prodaje, zabilježila je rast od 6,3%.
Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 63,1 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 20,1 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 7,2 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju s 9,5 posto.